Springvest mukana Nordic Business Forumissa lokakuussa

040 NBF 2018.jpg
 

Kasvu ja vastuullisuus vahvoina teemoina

 

Nordic Business Forum on luotu rohkaisevaksi yrittäjämäiseksi ympäristöksi, jossa osallistujat aidosti inspiroituvat. Lokakuinen tapahtuma on kasvanut jo 7500 ihmisen kaksipäiväiseksi seminaariksi, jota lisäksi seuraa striimauksen kautta kymmenet tuhannet ihmiset. Tänä vuonna teemana on kasvu ja siksi myös listaamattomille kasvuyhtiöille osakeanteja järjestävä Springvest haluaa olla mukana.

 

Springvestin järjestämillä 49 rahoituskierroksella on kerätty yhteensä jo 88 miljoonaa euroa listaamattomille kasvuyhtiöille. Springvest haluaa maksimoida yritysten mahdollisuudet kasvaa nopeammin ja sijoittajien mahdollisuudet saada tuottoa. Kasvu-teema sopii siis Springvestille täydellisesti.

 

pa%25CC%2588ivi.jpg

”Halusimme mukaan tapahtumaan, jossa maailman parhaat ja karismaattisimmat valmentajat ja ajattelijat kertovat kasvusta, johtamisesta ja innovaatioista”, kertoo toimitusjohtaja Päivi Malinen.

 

Nordic Business Forumissa yritysten johto saa parhaimmillaan ideoita ja inspiraatiota oman liiketoimintansa kasvuun. Lisäksi johtajat saavat uusia verkostoja, vertaisoppimista ja uusia asiakas- ja ystävyyssuhteita.

 

 

Miksi teemana Kasvu?

 

Toinen Nordic Business Forumin perustajista ja Nordic Business Groupin hallituksen puheenjohtaja Hans-Peter Siefen ryhtyi jo varhain yrittäjäksi, koska halusi jollain tavalla turvata oman eläkkeensä. Yrittäjyys ei kuitenkaan ole helppoa, sillä valtaosa yrityksistä epäonnistuu:

 

”Jos yrittämisessä onnistuu edes sen verran, että pysyy siinä riittävän pitkään, on oppimisen kulmakerroin jyrkkä.”

 

hans-peter_siefen_crop.jpg

Hans-Peter Siefen ei keksi, mikä motivoisi häntä enemmän kuin oma intohimo itsensä kehittämiseen - ja nimenomaan Nordic Business Forumin sisällöillä.

 

”Hyödynnämme innovatiivisuutta ja teknologiaa kovasti, mutta me perustajat olemme loppujen lopuksi aika konservatiivisia. Olemme esimerkiksi rakentaneet ja rahoittaneet bisneksen kassavirralla, emmekä tuhlaa ylettömästi rahaa.”

 

Tämän vuoden teemaksi on valittu Kasvu. Albert Einsteinin mukaan älyllisen kasvun pitäisi alkaa syntymästä ja päättyä vasta ihmisen kuollessa. Myös Keith Cunningham on korostanut, että kasvu tarkoittaa nimenomaan oppimista.

 

”Lähes jokainen ihminen haluaa kasvaa, oppia uutta. Organisaatiotkin haluavat kasvaa, näin rahoitetaan samalla hyvinvointiyhteiskuntaa. Toiset kasvavat ja toiset pienenevät, mutta suurin osa haluaa olla mieluummin kasvavassa kuin pienenevässä veneessä”, Hans-Peter Siefen toteaa.

 

Kysymykseen täytyykö aina kasvaa, Hans-Peter vastaa hymyillen, että oppia pitää ainakin.

 

 

Bisneksellä tehdään hyvää

 

Alusta saakka Nordic Business Forumissa vastuullisuus ja hyvän tekeminen on nähty myös parhaaksi bisnekseksi. Se edistää suosittelua.

 

”Tarkoitamme vastuullisella liiketoiminnalla sitä, että bisneksessä tehdään hyvää ja ajatellaan seuraavia sukupolviakin päätöksiä tehtäessä. Työpaikkoja, ympäristöä, planeettaa”, Hans-Peter Siefen selittää.

 

Yksi syy, miksi Springvestin toimitusjohtaja Päivi Malinen halusi mukaan Nordic Business Forumiin, oli vastuullisuus, joka on tärkeä osa myös Springvestin ja sen kohdeyhtiöiden toimintaa.

 

”Tavoittelemme rahoituskierroksille kasvuyrityksiä, jotka luovat uusia työpaikkoja ja pyrkivät parantamaan maailmaa esimerkiksi energiaa säästävillä, ympäristövastuuta, turvallisuutta tai terveyttä edistävillä ratkaisuilla”, Päivi Malinen määrittelee ja jatkaa:

 

”Tuottavuus on tärkein valintakriteerimme, kun kohdeyritys valitaan rahoituskierrokselle, mutta vastuullisuus ja vaikuttavuus seuraavat heti perässä.”

 

 

Lavakarismaa viljelee George Clooney

 

Tänä vuonna pääesiintyjänä on George Clooney – nimi, jonka kaikki tunnistavat. Lavakarismaattinen henkilö tuo jännittävää tunnelmaa ja mediamylläkkää tilaisuuteen. Mutta niin ei ole ollut Nordic Business Forumissa joka vuosi.

 

”Menestyneen uran tehneillä ihmisillä on fiksuja havaintoja kerrottavanaan. George Clooneyn kyky tarinankerrontaan ohjaajana ja näyttelijänä on maailmanluokkaa. Hän on myös ollut rakentamassa miljardiluokan bisnestä tequilabrändistä ja toiminut ihmisoikeuksien parissa”, Hans-Peter Siefen kuvailee.

 

Pari vuotta sitten George Clooney joutui peruuttamaan esiintymisensä Nordic Business Forumissa kaksostensa syntymän vuoksi. Hän on naimisissa brittiläisen ihmisoikeusasianajaja Amal Clooneyn kanssa.

 

 

Jo nuorena naisena selfmade miljardööriksi - Sara Blakely

 

NBF2019-sara-blakely.jpg

Springvestin omassa tilaisuudessa esiintyy Sara Blakely. Alusvaatteilla miljardinsa ansainnut Sara Blakely lupautui ensimmäisenä naisena vuonna 2013 lahjoittamaan vähintään puolet omaisuudestaan hyväntekeväisyyteen. Tähän mennessä hän on antanut miljoonia dollareita nuorten naisten koulutukseen ja työllistymiseen.

”Sara Blakely on mahdottoman menestynyt yrittäjä. 2012 hän oli Forbesin kannessa, silloin nuorimpana selfmade miljardöörinä. Tänä vuonna saimme hänet vihdoin esiintyjäksi Nordic Business Forumiin. Puhujien valinnassa tuomme merkityksellisyyden näkökulmaa vahvasti esiin”, Hans-Peter Siefen korostaa.

”Sara Blakelyn valinta puhujaksi tilaisuuteemme oli meille itsestään selvyys”, painottaa yksi Springvestin perustajista ja New Business Development johtaja Markku Jussila.

”Monet kasvuyhtiöihin sijoittavista ovat entisiä tai nykyisiä yrittäjiä. Ja kuka voisikaan inspiroida kuulijakuntaamme paremmin kuin itselleen yrittäjyydellä tuottavan tulevaisuuden ja vastuullisesti rikkaan elämän hankkinut Sara Blakely!”

 

 

Vetovoima itsensä kehittämisessä

 

Nordic Business Forumin Hans-Peter Siefen lataa omia akkujaan järvellä, ravustaa lastensa kanssa, saunoo ja käy uimassa:  

 

”Lomalla mieluiten jään Suomeen ja menen luontoon. Se voittaa aina kaupunkikohteet, rentouttaa ja rauhoittaa paremmin.”

 

Hans-Peter Siefenin mukaan kahdessa asiassa pitää onnistua, että Nordic Business Forum -tapahtuma pysyy vetovoimaisena vuodesta vuoteen:

 

”Meidän pitää onnistua jatkuvasti hankkimaan uusia asiakkaita – yritysten johtoa ja yrittäjiä. Mutta vielä tärkeämpää on pitää vanhat asiakkaat. Luemme paljon kirjoja, katsomme videoita, kierrämme tapahtumia ja mietimme, miten yleisöä voisi yllättää.”