Goodwillerin innovaation avulla ajokunto selviää syljestä - rahoituskierros käynnissä

Springvestin järjestämällä vuoden ensimmäisellä rahoituskierroksella on mahdollisuus sijoittaa kasvuyhtiö Goodwiller Oy:n osakkeisiin.

”Olemme erittäin iloisia, että juuri liikenneturvallisuutta parantava ja vastuullisuutta lisäävä yritys on saatu rahoituskierroksellamme”, sanoo toimitusjohtaja Terhi Vapola Springvestistä.

Osakeannissa kerättävä rahasumma käytetään sekä kuluttajamyynnin että tuotebrändin tunnettuuden kasvattamiseen Suomessa ja lähimarkkinoilla.  

”Tavalliselle kuluttajalle ei ole ollut helppoa ja luotettavaa tapaa tarkistaa oma ajokuntonsa ja laadukkaat alkometrit maksavat useita satoja euroja. Goodwiller tarjoaa kuluttajille aivan uuden tavan varmistaa oman ajokuntonsa alkoholin nauttimisen jälkeen. Tuotekonsepti ja perustoiminnallisuus on suojattu kansainvälisillä patenteilla”, kertoo toimitusjohtaja Petri Särkelä.

ajaja promilless.jpg

Promilless-promilletesti mittaa veren alkoholipitoisuuden syljestä ja kertoo käyttäjälle selkeästi ja yksiselitteisesti, mikäli hänen verensä alkoholipitoisuus ylittää testiin määritellyn raja-arvon. Tuote on kehitetty yhteistyössä VTT:n kanssa. Kertakäyttöinen Promilless-pikatesti on tällä hetkellä markkinoilla oleviin puhallettaviin alkometreihin verrattuna hyvin helppokäyttöinen ja merkittävästi edullisempi vaihtoehto. Älypaperin painotyö tehdään yrityksen omissa tiloissa Oulussa.

  

Suuri markkinapotentiaali

Petri Särkelän mukaan Goodwillerin kehittämää ratkaisua tukee kaksi trendiä.

”Kuluttajat ovat nykyään hyvin kiinnostuneita omasta hyvinvoinnistaan ja terveydestään.  Toinen liiketoimintaa edistävä trendi on vastuullisen alkoholinkäytön vahvistuminen”. 

Goodwillerin tekemien markkinatutkimusten mukaan jopa 2/3 aikuisista suomalaista on ollut tilanteessa, jossa he itse tai joku heidän lähipiiristään on ollut epätietoinen omasta ajokunnostaan. Saman tutkimuksen mukaan 20 % suomalaisista kuluttajista arvioi käyttävänsä uutta tuotetta vähintään kerran vuodessa. Petri Särkelä arvioi, että tuotteen potentiaalisia käyttäjiä on pelkästään Suomessa jopa 700 000. 

”Pohjoismaissa suhteellinen markkinapotentiaali on vähintään samaa luokkaa kuin Suomessa, sillä yhteiskunnallinen ilmapiiri, kulttuuri ja alkoholipolitiikka ovat vastaavia kuin Suomessa.”

Useat kansainväliset markkinatutkimuslaitokset arvioivat säännöllisesti alkoholi- ja huumetestien kansainvälisten markkinoiden kehittymistä. Näiden markkinoiden koko on tällä hetkellä noin 5 Mrd€ ja tulevina vuosina kokonaismarkkinan odotetaan kasvavan jopa 7 % vuosittain. Tässä vaiheessa Yhtiö on määritellyt kokonaismarkkinasta omaksi kohderyhmäkseen erityisesti kuluttaja- ja yrityssegmentin, jonka kooksi se arvioi noin 1,3 Mrd€ (30 % kokonaismarkkinasta).  

Rahoituskierroksella kerättävillä varoilla, 1-1,5  miljoonalla eurolla, yhtiö suunnittelee panostavansa merkittävästi sekä kuluttajamarkkinointiin että erityisesti yritysmyynnin kehittämiseen.

Koska sijoittamisen aloittaminen saattaa joskus tuntua pelottavalta, Springvest antaa nyt mahdollisuuden uusille sijoittajille lähteä pienemmällä summalla, jo 1000 eurolla, kokeilemaan sijoittamista.

”Suuriin tuottoihin voi päästä käsiksi pienilläkin summilla. Kukaan ei pysty tietenkään takaamaan tuottoa, mutta viime vuosina kasvuyritysten joukkorahoitus on tarjonnut sijoittajille korkeamman tuottopotentiaalin sijoituskohteita perinteisten vaihtoehtojen rinnalle”, Terhi Vapola toteaa.